کارکرد شبکه های اجتماعی در کمپین های انتخاباتی درایران (مطالعه موردی:تبلیغات توئیتر ی سید ابراهیم رئیسی درانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰) |
کد مقاله : 1469-ICR-FULL |
نویسندگان |
فاطمه شهبازی *1، علی جعفری2 1سازمان صدا و سیما 2هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل |
چکیده مقاله |
به نام خدا کارکرد شبکه های اجتماعی در کمپینهای انتخاباتی در ایران (مطالعه موردی:تبلیغات توئیتری سیدابراهیم رئیسی درانتخابات ریاست جمهوری 1400 ) علی جعفری* فاطمه شهبازی** چکیده: دراین تحقیق« فعالیت توئیتری سیدابراهیم رئیسی بعنوان یکی ازکاندیداهای ریاست جمهوری 1400در شبکه اجتماعی توئیتر»بررسی شده است. هدف از این تحقیق بررسی محتوای شعارها، موضوعات وکلید واژه ها ی مورداستفاده درشبکه اجتماعی توئیترتوسط سید ابراهیم رئیسی درزمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 1400 بعنوان برنامه ی حکمرانی اجتماعی پس ازانتخابات است. جامعه آماری این پژوهش، پستها و مطالب نوشتاری درصفحه منتسب به شخص سید ابراهیم رئیسی درحساب کاربری توئیتراست. این پژوهش مختص بازه زمانی تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 می باشدکه در تاریخ هفتم خرداد آغاز وسیزدهم خرداد به پایان رسید. روش پژوهش تحلیل مضمون می باشد.نتایح بدست آمده ازاین تحقیق نشان می دهد: مهمترین شعارسیدابراهیم رئیسی برای کسب آرای مردمی برای ریاست جمهوری ایران، مبارزه با فساد می باشد.احقاق حقوق مردم، مبارزه بافساد ورونق تولید مهمترین موضوعات و برنامه های اجرایی اوبوده و درپست های توئیتری زمان تبلیغات ریاست جمهوری سیزدهم، کلید واژه های دولت مردمی، بانک ها وشفافیت نمود بیشتری دارد. واژ ه های کلیدی:شبکه اجتماعی،توئیتر،انتخابات *استادیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل **دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل (نویسنده مسئول ) |
کلیدواژه ها |
شبکه اجتماعی،توئیتر،انتخابات |
وضعیت: پذیرفته شده |