آموزش و پرورش و حکمرانی تعلیم و تربیت در مکتب شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی |
کد مقاله : 1631-ICR-FULL |
نویسندگان |
زینب شیخی یگانه *1، سجاد احمدی2 1آموزش و پرورش استان تهران، منطقه 4 تهران، مدرسه هدایت دخترانه 2دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گروه مدیریت صنعتی، تولید و عملیات و عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی اصول و سیاستهای حکمرانی تعلیم و تربیت در مکتب شهید رئیسی میپردازد. با تأکید بر تربیت ناب اسلامی و اجرای سند تحول بنیادین، این مکتب نقش کلیدی در تحول نظام آموزشی ایران ایفا کرده است. . فلسفه تعلیم و تربیت در مکتب رئیسی • تأکید بر بازگشت به اصول انقلاب اسلامی. • نقش معلم بهعنوان محور اصلی تحول. • اهمیت تربیت انسانهای متعهد و متخصص. ۲. سیاستگذاری و حکمرانی در آموزش و پرورش • اجرای سند تحول بنیادین و تدوین نقشه راه تا سال ۱۴۱۲. • اولویتبندی مسائل آموزشی و تربیتی در سطح ملی. • تأکید بر تقویت مدارس دولتی و مناطق محروم. ۳. اقدامات عملی و دستاوردها • اجرای قانون رتبهبندی معلمان و ارتقای جایگاه آنان. • تمرکز بر تحول بنیادین در مناطق محروم. • تقویت جایگاه معلم و تأسیس دانشگاه فرهنگیان. نتیجهگیری • تأثیرات مکتب رئیسی بر نظام تعلیم و تربیت کشور. • اهمیت ادامه مسیر تحول بنیادین در آموزش و پرورش. • پیشنهاداتی برای آینده: تقویت زیرساختها، حمایت از معلمان و گسترش عدالت آموزشی. |
کلیدواژه ها |
آموزش و پرورش، حکمرانی تعلیم و تربیت، مکتب شهید رئیسی |
وضعیت: پذیرفته شده |